Σε μία σκηνή αποκάλυψης στο βιβλίο μου “Λύκτος: Το Μυστικό του Λιονταριού” Εκδόσεις Ναυσίνοος, ο πρωταγωνιστής έρχεται αντιμέτωπος με 4 οντότητες …
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ: Τέσσερα φωτεινά όντα κινήθηκαν με μεγάλη ταχύτητα προς τον άνδρα. Σαν να περνούσαν μία ενεργειακή πύλη. Εκείνος άρχισε να τα πυροβολεί. Οι σφαίρες τα διαπερνούσαν. Ήταν σαν τον Εχετλαίο στις διηγήσεις του Παυσανία. Έφτασαν μπροστά του. Τώρα μπορούσε να δει και τα χαρακτηριστικά τους. Τα πρόσωπά τους και όλο τους το σώμα ήταν βαμμένα κόκκινα. Τα κεφάλια τους ήταν ξυρισμένα βαμμένα γαλάζια με άνισους βοστρύχους να κρέμονται ακανόνιστα. Το ύψος τους πάνω από δύο μέτρα. Φορούσαν ζώματα και είχαν τόξα και φαρέτρες με βέλη στις πλάτες. Στο λαιμό τους κρέμονταν πολύτιμες πέτρες σαν σφραγιδόλιθοι. Βαμμένα νύχια στο χρώμα του κεφαλιού τους. Φαίνεται πως είχαν έξι δάχτυλα. Φορούσαν βραχιόλια με χάντρες. Οι κινήσεις τους ήταν αστραπιαίες.
Στην αφήγηση της ιστορίας οι άνδρες έχουν έξι δάχτυλα. Μερικές ενότητες πιό κάτω παρουσιάζεται μια γυναίκα που έχει κι’αυτή έξι δάχτυλα … ενώ λίγο πιό κάτω κατά την επίσκεψη στο ονειρομαντείο οι φύλακες περιγράφονται ως εξης:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ: {Οι άνδρες φορούσαν γκρι χιτώνες. Τα πρόσωπά τους και όλο τους το σώμα ήταν βαμμένα κόκκινα. Τα κεφάλια τους ήταν ξυρισμένα, βαμμένα γαλάζια, με άνισους κατάξανθους βοστρύχους να κρέμονται ακανόνιστα. Το ύψος τους ήταν πάνω από δύο μέτρα. Στον λαιμό τους κρέμονταν πο- λύτιμες πέτρες που έφεραν ιερογλυφικά σαν σφραγιδόλιθους. Είχαν βαμμένα νύχια σε σμαράγδινες αποχρώσεις και είχαν έξι δάχτυλα όπως η Πύρρα.}
Η πηγή έμπνευσης αυτής της πτυχής της ιστορίας στο βιβλίο “Λύκτος: Το
Μυστικό του Λιονταριού” θα παραμείνει ένα μυστήριο. Μυστήριο όμως είναι
και το φαινόμενο με τους Εξαδάκτυλους, το οποίο θα μπούμε σήμερα να
ψηλαφίσουμε. Οι εξαδάχτυλοι δεν είναι δημιούργημα της επιστημονικής
φαντασίας ή της συνομοσιολογίας. Είναι υπαρκτοί άνθρωποι οι οποίοι έχουν
έξι δάχτυλα σε χέρια ή/και σε πόδια. Η επιστήμη της Γενετικής αποδίδει
το φαινόμενο σε μεταλλάξεις που συμβαίνουν τυχαία στην φύση. Η επιστήμη
της Ανθρωπολογίας μας διασαφηνίζει πως τα έξι δάχτυλα δεν προσδιορίζουν
κάποια εξελικτική διαδικασία. Αυτό που μας δείχνει εξέλιξη είναι το
εύρος στον αντίχειρα κάθε ανθρώπου. Όσο πιό πολύ απομακρύνεται ο
αντίχειρας και ανοίγει το διάστημα ανάμεσα στην παλάμη και αυτόν τόσο
μεγαλύτερη είναι η εξέλιξη του είδους.
Περαιτέρω, υπάρχει και οικογενειακό ιστορικό τέτοιων περιπτώσεων, όπου
μέλη οικογένειας μετέφεραν αυτά τα χαρακτηριστικά από γενιά σε γενιά.
Χαρακτηριτικό παράδειγμα είναι δείγματα ανθρώπων κάποιων φυλών που θα
εξετάσουμε παρακάτω.
Στην εργασία αυτή ως επι το πλείστον, θα σας παρουσιάσουμε που υπάρχουν
οι εξαδάχτυλοι στην τέχνη και μάλιστα στην αρχαία αγαλματοποιία της
Ελλάδος αλλά και στο εξωτερικό.
Θα ξεκινήσουμε από την Ελλάδα όπου έχουμε βρεί τρία βεβαιωμένα ευρήματα στην Τέχνη.
ΜΑΛΙΑ (ΚΡΗΤΗ): ΤΟ ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟ ΧΕΡΙ ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ
Το πρώτο που μας έκανε εντύπωση και σχετίζεται με την ιστορία του Λύκτου. Βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο των Μαλίων στην Κρήτη. Πρόκειται για μέλος μάλλον από ξόανο είναι εμφανέστατα τα έξι δάχτυλα και μάλλον το ξόανο το οποίο “φορούσε” το χέρι αυτό δείχνει να έχει λατρευτικό χαρακτήρα.
ΛΕΥΚΑΝΤΙ (ΕΥΒΟΙΑ) Ο ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ
Το δεύτερο προέρχεται από άγαλμα Κενταύρου. Ο Κένταυρος πρωτογεωμετρικών χρόνων από το νεκροταφείο της Τούμπας στο Λευκαντί. Που είναι και η πρωιμότερη παράσταση Κενταύρου που έχουμε στον ελλαδικό χώρο. Το αριστούργημα αυτό της πρωτογεωμετρικής περιόδου που σώζεται σχεδόν ακέραιο, βρέθηκε σπασμένο σε δύο κομμάτια που είχαν μοιραστεί σε δύο διαφορετικούς τάφους. Ο Κένταυρος είναι εξαδάκτυλος!
ΟΛΥΜΠΙΑ (ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ) Η ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΗ ΣΕΙΡΗΝΑ
Οι φιγούρες των Σειρηνών από την αρχαία Ολυμπία έχουν έξι δάχτυλα.
Οι Σειρήνες κατέληξαν γυναικείες μειξογενείς οντότητες με κεφάλι και μισό σώμα γυναίκας και μισό σώμα αρπακτικού πουλιού. Συχνά όμως, και κυρίως στην ετρουσκική τέχνη, εμφανίζονται με ανθρώπινα χαρακτηριστικά και όχι πτηνόμορφες, και πεθαίνοντας μεταμορφώνονται σε πέτρες.() Στα γενεαλογικά δέντρα που συνοδεύουν τη ζωή τους πατέρας τους εμφανίζεται τις περισσότερες φορές ο ποταμός Αχελώος ή ο θαλάσσιος θεός Φόρκης. Ο Λιβάνιος αναφέρει ότι γεννήθηκαν από το αίμα του Αχελώου, όταν τον πλήγωσε ο Ηρακλής. Μητέρα τους είναι η Μούσα Μελπομένη ή η Στερόπη, κόρη του Παρθάονα και της Ευρύτης, ή η Μούσα Τερψιχόρη. Στην Οδύσσεια, όπου αναφέρονται για πρώτη φορά, αλλά δεν περιγράφονται, είναι δύο, όπως προκύπτει από τον δυικό αριθμό Σειρήνοιιν (μ 52, 167)· το ίδιο και στα Αργοναυτικά του Ορφέως. Στον Ησίοδο και τον Απολλόδωρο είναι τρεις (η μία έπαιζε αυλό, η άλλη λύρα, η τρίτη τραγουδούσε), κατά άλλους τέσσερις, στον Πλάτωνα οκτώ (Πολιτεία 617 c). Τα ονόματα που παραδίδονται είναι: Αγλαόπη και Θελξιέπεια ή Παρθενόπη, Λευκωσία, Λιγεία ή Αγλαόφωνος, Μόλπη, Θελξινόη ή Θελξιόπη και Πεισινόη, Τελής, Ραιδνή (τα δύο τελευταία αμφίβολα). Τα ονόματα αυτά τις περιγράφουν στην εξωτερική εμφάνιση και στον λόγο, τον προφορικό του τραγουδιού ή του νου. Και ανάλογα με τον αριθμό τους οι μυθογράφοι καταγράφουν επακριβώς τη θέση τους στην τριφωνία και την τετραφωνία. (Δήμητρα Μήττα)
ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Ισημερινός Φυλή Waorami Εξαδάκτυλο αγόρι – Κίνα
Κούβα – εξαδάκτυλος άνδρας Εξαδάκτυλος άνδρας – Αμερική
ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Οι εξαδάκτυλοι λόγω της σπανιότητος του φαινομένου είναι πηγή εμπνεύσεως θρύλων και υπερφυσικών ιστοριών. Έχουν συνδεθεί με γίγαντες αλλά και εξωγήϊνους όπως για παράδειγμα ο εξωγήϊνος του Roswell ο οποίος από ό,τι φαίνεται ήταν Extra Terrestrial Biological Entity (Βιορομπότ) και δεν ήταν ένας αλλά εννέα. Πέρα όμως από την περίπτωση αυτή της οποίας την βασιμότητα δεν εξετάζουμε εδώ, οι εξαδάκτυλοι είναι υπαρκτοί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η φυλή των Waorami στον Ισημερινό. Μέλη αυτής της φυλής (όχι όλοι) παρουσιάζουν έξι δάχτυλα στα χέρια και στα πόδια και σε κάποιες περιπτώσεις και διπλή οδοντοστοιχία.
Στην Μικρά Ασία σημερινή Τουρκία κοντά στην Έφεσσο στην περιοχή που σήμερα ονομάζεται Alti Parmak υπάρχουν ιστορικές καταγραφές πως πολλοί από τους κατοίκους είχαν έξι δάχτυλα.
Άλλα παραδείγματα ανθρώπων με αυτά τα χαρακτηριστικά μας έρχονται από την Κούβα, την Κίνα, την Αφρική, την Αμερικανική αλλά και την Ευρωπαϊκή Ήπειρο. Στον δυτικό κόσμο φαντάζει αδιανόητο να έχει κάποιος έξι δάχτυλα. Οι άνθρωποι που γενιούνται έτσι αφαιρούν με χειρουργικές επεμβάσεις τα δάχτυλα αυτά οπότε το ιστορικό τους με ένα τρόπο εξαφανίζεται.
ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ
Στην τέχνη συνδέθηκαν στην Ελλάδα με υπερφυσικά όντα κυρίως Κένταυρους Σειρήνες κλπ. Η μοναδική περίπτωση που βρίσκουμε λατρευτικό ξόανο θεότητος με έξι δάχτυλα είναι στην Κρήτη από τον αρχαιολογικό χώρο των Μαλίων.
Σε άλλους πολιτισμούς όμως είναι περισσότερο σύνηθες το φαινόμενο να παρουσιάζονται Θεότητες με έξι δάχτυλα. Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε μερικές τέτοιες περιπτώσεις.
ΩΚΕΑΝΙΑ
Στην Γαλλική Πολυνησία, (πολιτσμός των Μαορί) παρατηρούμε πολλά αγάλματα με έξι δάκτυλα. Οι διαστάσεις τους ποικίλουν. Παρατηρείστε τι κρατάνε στα χέρια τους. Τα αγάλματα θεωρούνται πως φέρνουν τύχη, ευγονία ενώ κάποιες φυλές δεν τα ακουμπούν επειδή πιστεύουν πως φέρνουν κακοτυχία, ασθένειες και θάνατο.
Στα Νησιά του Πάσχα (Rapa Nui) κάποια από τα Μοάϊ που είναι τα γνωστά γιγαντιαία αγάλματα που συνδέονται με τον Κυκλαδικό πολιτισμό σύμφωνα με τον Joshephson, έχουν έξι δάκτυλα!
ΠΕΡΟΥ: Πολλές οι ομοιότητες που διαπιστώνουμε στα αγάλματα του Περού με τα νησιά του Πάσχα. Επίσης κάποια έχουν έξι δάκτυλα.
Εξαδάκτυλο ειδώλιο από τον Ισημερινό (Ecuador) 1300-500 ΠΚΕ που φοράει δέρμα αίλουρου. Εδώ τονίζουμε το ό,τι το δέρμα του ζώου παραπέμπει σε ιερέα όπως συμβαίνει και στην Αίγυπτο. Παρατηρήστε τα έξι δάχτυλα στα πόδια του.
(3500-1500 ΠΚΕ) (Φάση JELI) Ισημερινός. Σκεύη ιερατικής χρήσης με μοτίβο μαιάνδρου. Η ιεροπραξία περιλάμβανε τον ιερό διπλό δράκοντα και τα εξαδάχτυλα ειδώλια ως μέρος της σαμάνικης μεταμόρφωσης καταδεικνύοντας τον συμβολισμό και την σύνδεση στο πλαίσιο του βασιλείου του υγρού και του ουράνιου στοιχείου του ερπετού.
Μάγια – εξαδάκτυλο άγαλμα Γαλλία: Pauvrelay, Indre-et-Loire, Ο “μουσικός” από την εποχή του σιδήρου.