12696924_10153760255398280_3144547047502861371_o

Πόσο ταυτίζεται η ελληνική γλώσσα με την Μουσική; Κατά πόσον υπακούει σε μουσικούς κανόνες; Τί προκαλούν ο Ήχος και οι Δονήσεις στον άνθρωπο και στην ύλη εν γένει; Παρακολουθήστε την διάλεξη της Ελένης -Ωρείθυιας Κουλιζάκη (φιλόλογος και συγγραφεύς) και του Περικλή Κελίδη (Φυσικός) σχετικά με την “Μουσικότητα της ελληνικής γλώσσας και τις Δονήσεις”. Παρεμβαίνει με εύστοχες επισημάνσεις ο μουσικολόγος Μιχάλης Μιχαλακόπουλος. Συνοδεύει με τις συνθέσεις του, που βασίζονται στην Αρμονία των Σφαιρών του Πυθαγόρα, ο συνθέτης Γιώργος Δέλφης.

12038638_420953628095901_6357043169417055999_o

Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΦΗΣ

12628638_10153760256108280_5729185168695301930_o

Οι συνθέσεις του Γεωργίου Δέλφη, πιανίστα στο Ανώτατο Ωδείο και στην Όπερα των Παρισίων, που ακούγονται με την σειρά είναι:

1) Εσπερίδες 2) Θεανώ 3) Σαπφώ
και είναι εμπνευσμένες από την Αρμονία των Σφαιρών του Πυθαγόρα.
– Το τραγούδι που ερμηνεύουν στο πέρας της ομιλίας η Ελένη – Ωρείθυια Κουλιζάκη και ο Περικλής Κελίδης είναι ποίημα της Σαπφούς μελοποιημένο από τον Ν. Ξυδάκη και η απόδοσή του έχει γίνει από τον Οδυσσέα Ελύτη.
– Ο Μιχάλης Μιχαλακόπουλος, μουσικολόγος, αναλύει την επιστήμη της Εθνομουσικολογίας και κάνει αναφορές στα μουσικά στοιχεία της ελληνικής γλώσσης.

ΕΛΕΝΗ ΩΡΕΙΘΥΙΑ ΚΟΥΛΙΖΑΚΗ

12672203_10153760256068280_2241644787636905594_o

-Στην διάλεξη παρατίθενται οι αρχαίες ελληνικές πηγές πληροφοριών σχετικών με την μουσικότητα της ελληνικής γλώσσας, την λειτουργία του εγκεφάλου και των νόμων της Φυσικής επιστήμης.

Επίσης:
– Τι ακριβώς είναι το “διαπέντε” , το οποίο παραθέτει ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς στο έργο “Περί συνθέσεως ονομάτων” και πώς συνδέεται με τα μουσικά διαστήματα και τις μουσικές αναλογίες;
– Τί αναφέρει ο Πλάτων στον “Τίμαιο”  για τους οξείς και τους βαρείς ήχους;
– Πώς συνδέει ο Αριστοτέλης στο έργο “Περί Κόσμου” την Μουσική με την Γραμματική;
– Γιατί η ανθρώπινη φωνή λέγεται “αὐδή”;
– Πώς αποδεικνύεται πως τα ελληνικά γράμματα είναι ΝΟΤΕΣ;
– Θεραπευτικές ιδιότητες της Μουσικής και της Γλώσσας.
– Τί είναι τα “κεραύνεια ηχεία” και τί προκαλούν; Τί μας αναφέρει ο Φιλόστρατος για την “Χάλκινη Ηχώ” στην Δωδώνη;
– Οι ηθοπλαστικές ικανότητες της Μουσικής.
– Αιώρησηύλης μέσω ηχητικών κυμάτων (sound levitation).
– Τί προκαλεί η ελκτική ακτίνα ήχου, που δημιούργησαν ερευνητές στην Βρετανία;
– Πώς συνδέονται τα 7 φωνήνετα με τους 7 πλανήτες, τις 7 μουσικές νότες και τις 7 Σειρήνες που περιφέρονται στο Αδράχτι της Ανάγκης σύμφωνα με τον Πλάτωνα;
– Πώς προγραμματίζεται το DNA με τις λέξεις της γλώσσας και τί είναι ο “νευρογλωσσικός προγραμματισμός”;